Türkiye'nin En İyi Paylaşım Sitesine Hoşgeldiniz
Forumdan yararlanmak için üye olunuz!!!
Türkiye'nin En İyi Paylaşım Sitesine Hoşgeldiniz
Forumdan yararlanmak için üye olunuz!!!
Türkiye'nin En İyi Paylaşım Sitesine Hoşgeldiniz
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Türkiye'nin En İyi Paylaşım Sitesine Hoşgeldiniz

gєℓ∂ιğιηιz ιçιη тєşєккüяℓєя...
 
AnasayfaGirişAramaLatest imagesKayıt OlGiriş yapanasayfa

 

 :Audi:

Aşağa gitmek 
3 posters
YazarMesaj
Desertion
Admin
Admin
Desertion


Erkek Mesaj Sayısı : 1407
Yaş : 29
Nerden : İST
Kayıt tarihi : 19/09/08

:Audi: Empty
MesajKonu: :Audi:   :Audi: I_icon_minitimeCuma Ekim 31, 2008 3:29 pm

Audi

Audi, Alman bir otomobil şirketidir; Volkswagen grubunun bir markasıdır. Şirketin merkezi Ingolstadt, Bavyera'da bulunmaktadır.

Şirketin geçmişi 1899 yılına ve August Horch'a dayanmaktadır. İlk Horch otomobili kendisi tarafından 1901 yılında tasarlanmıştı. 1910 yılında Horsche şirket dışarısına atılmış ve kendi adını eski ortaklarıyla olan anlaşmazlıklar nedeniyle artık yaptığı tasarımlarda kullanamayacak hale gelmişti. Eski Almancada anlamı "Dinle!" olan "horch", Latincede aynı anlama gelen Audi'yi markası olarak kullanmaya başladı.

1932 yılında Audi, Auto Union'u oluşturmak üzere Horch, DKW ve Wanderer şirketleri ile birleşti. Auto Union kullandığı birbirine bağlı dört halka da bugün Audi'nin logosu olarak kullanılmaktadır.

İkinci Dünya Savaşı sonrasında, şirket DKW etrafında ürünlerini sunmaya çalıştı. Ancak iki çekişli motoru o kadar ünlü olamadı. Eylül 1965'de Audi tekrar bir çıkış yaparak 72 beygirlik 4 kapılı sedanını piyasaya sundu, dünyanın en modern motorlarından biriyle.

1970'lerde Audi 1950 yıllarında dünyanın en büyük motorsikletlerini üreten şirket olan NSU ile birleşti. Bu şirket Neckarsulm, Stuttgart yakında bulunmaktaydı. NSU daha küçük arabalar yapmayı öngörüyordu; daha sonrasında yeni bir rotasyon motorlarında Felix Wankel'in fikirleriyle kullanılmaya başladı. 1967'de çıkartılan yeni NSU Ro 80 bir uzay çağı arabasıydı ve o gün itibariyle sundukları aerodinamik, ağırlık, güvenlik açısından kusursuzdu, ancak motorlardaki rotasyon hatası NSu için pahalıya patlamıştı. Yine de günümüzde hala Audi'nin bazı modelleri Neckarsulm'da üretilmektedir.

Geçen 30 yıl içerisinde Audi yüksek güce sahip birçok model sundu. 1980'de piyasaya sunulan ünlü "Quattro" modeli ; İngiliz üretici Jensen'in 1966 yılında ürettiği FF modeliden beri dünyada ilk kez üretilen 4 çekerli binek bir araçtır.Adı Audi Quattro olarak lanse edilen Bu model 5 silindirli turbo motorlu, coupe karoserli bir spor otomobildi. Ayrıca bu modelle birlikte Audi rallilere katılarak yarışlarda 4 çeker sistemini kullanarak ralli tarihinde yeni bir çığır açtı. Üst üstte yarışlarda kazandığı başarılar yüzünden Audi yarışlardan çıkarıldı.Audi bu atılımla teknolojide zirveye oturdu. (Bu teknoloji daha sonrasında dünya'nın hemen hemen tüm otomobil şirketleri tarafından kullanılmıştır.)

Audi 80 modeli ile beraber, tüm modeller "Quattro" özelliğini kazaldı. Audi 80 her ne kadar 1986 yılında "dede arabası" imajına sahip olsa da 1991 yılında yapılan makyaj çalışmasıyla unutulmaz tasarım piyasaya sunuldu. Bu model piyasaya bomba gibi düştü ve oldukça iyi satış rakamlarına ulaştı.

Gelişen teknoloji ile, Audi dünyanın en gelişmiş motorunu kullanmaya başladı. 1995'de S4 modelinde kullanılan dört çekerli motoru bu döneme damgasını vurdu.

1994'de de dünyanın tamamen alüminyumdan yapılmış ilk seri üretim otomobili olan A8 modelini sunan Audi, bu modeli ile ASF diye adlandırlılan (alüminyum uzay kafesi)teknolojisini kullanmaya başladığı ilk araç olmaktadır.Şu anda bu teknoloji sahim bir diğer aracı R8 tamamen ASF teknolojisi ile üretilmektedir.Ayrıca ortadan konumlu motou ile otomobil tarihinde binek araçlarda çığır açmıştır. 90'ların ortasında yeni serilerini piyasaya süren Audi dünyanın en kaliteli otomobilleri arasında yerini aldı.

2000 yılı itibariyle yarış dünyasının en zorlu ve prestijli yarışlarından olan 24 saatlik Le Mans yarışını 4 kez ard arda kazanan Audi, 2003'te de VW grubunun başka bir markası olan Bentley ile ancak tamamen Audi kadrosu altında bu başarıya imza attı.

Yenilikler

Geçen yıl piyasaya sunulan SUV sınıfındaki Q7 modeli, bu yıl piyasaya çıkan yeni nesil TT modeli ve ortadan motorlu süper spor otomobil R8 ile birlikte Audi'nin model gamı, 2007 Cenevre Fuarında dünya prömiyeri gerçekleşen A5 coupé'yle daha da genişlemiştir.

Model Ailesi

Bazı Audi Modelleri:

* Audi A3
* Audi A4
* Audi A5
* Audi A6
* Audi A8
* Audi TT
* Audi Q7
* Audi Allroad Quattro
* Audi R8
* Audi Le Mans Quattro
* Audi S3
* Audi S4
* Audi S5
* Audi S6
* Audi S8
* Audi 80
* Audi 100
* Audi R8
* Audi RS4
* Audi RS6

Galeri

:Audi: 200px-Audi_a4_2004_rod_sedan

2006 Audi A4

:Audi: 120px-Audi_A3_front_20071004

Audi A3

:Audi: 120px-01-05_Audi_A4

Audi A4

:Audi: 120px-Audi_A5_front_20080225

Audi A5

:Audi: 120px-2nd-Audi-A6

Audi A6

:Audi: 120px-Audi_A8_quattro_Facelift

Audi A8 Quattro

:Audi: 120px-Audi_TT_Coupe

Audi TT Coupe

:Audi: 120px-Audi_Q7_front_20071017

Audi Q7

:Audi: 120px-2007_Audi_Allroad_quattro

Audi Allroad Quattro

:Audi: 120px-2007_Audi_R8

Audi R8
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://zeytinliyiz.benimforum.org/
wacketsan
ѕιтє ѕαнιвι z4т3η
ѕιтє ѕαнιвι z4т3η
wacketsan


Erkek Mesaj Sayısı : 1369
Nerden : Bİzim EvDen :D
Kayıt tarihi : 19/09/08

:Audi: Empty
MesajKonu: Geri: :Audi:   :Audi: I_icon_minitimeC.tesi Kas. 08, 2008 8:47 pm

paylaşım için saol Very Happy
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://zeytinliyiz.benimforum.org
ŞeHz4D€..!
Üye
Üye
ŞeHz4D€..!


Erkek Mesaj Sayısı : 847
Nerden : goradan xD
Kayıt tarihi : 19/09/08

:Audi: Empty
MesajKonu: Geri: :Audi:   :Audi: I_icon_minitimeC.tesi Kas. 22, 2008 6:55 pm

paylaşım tşk ...
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://zeytinliyiz.benimforum.org/
 
:Audi:
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Türkiye'nin En İyi Paylaşım Sitesine Hoşgeldiniz :: Off-Topic :: Motorlu Araçlar-
Buraya geçin: