Türkiye'nin En İyi Paylaşım Sitesine Hoşgeldiniz
Forumdan yararlanmak için üye olunuz!!!
Türkiye'nin En İyi Paylaşım Sitesine Hoşgeldiniz
Forumdan yararlanmak için üye olunuz!!!
Türkiye'nin En İyi Paylaşım Sitesine Hoşgeldiniz
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Türkiye'nin En İyi Paylaşım Sitesine Hoşgeldiniz

gєℓ∂ιğιηιz ιçιη тєşєккüяℓєя...
 
AnasayfaGirişAramaLatest imagesKayıt OlGiriş yapanasayfa

 

 Mercedes-Benz

Aşağa gitmek 
2 posters
YazarMesaj
Desertion
Admin
Admin
Desertion


Erkek Mesaj Sayısı : 1407
Yaş : 29
Nerden : İST
Kayıt tarihi : 19/09/08

Mercedes-Benz Empty
MesajKonu: Mercedes-Benz   Mercedes-Benz I_icon_minitimePaz Kas. 02, 2008 5:42 pm

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz 250px-Znaczek_Mercedesa

Mercedes-Benz, 1926 yılında Almanya'da kurulmuş otobüs, otomobil, kamyon, motor üretimi yapan otomotiv firması.

Modelleri

Binek Araçlar

* A Serisi
* B Serisi
* C Serisi
* C Serisi Sportcoupé
* E Serisi
* M Serisi
* R Serisi
* S Serisi
* SL Serisi
* SLK Serisi
* CLK Coupé ve Cabriolet
* CLS Serisi
* CL Serisi
* GLK Serisi
* GL Serisi
* G Serisi
* SLR Serisi

Ticari Araçlar

Hafif Ticari Araçlar

* Vito
* Viano
* Sprinter
* Yeni Sprinter

Otobüsler

* Travego SHD 17
* Travego SHD 15
* Tourismo RHD 17
* Tourismo RHD 15
* Conecto Solo
* Conecto Körüklü

Nakliye Kamyonları

* Atego 1215
* Atego 1517
* Axor 2528 CD RÖM
* Axor 2628 CL RÖM
* Axor 3228
* Axor 2523 CD
* Axor 2528 CD
* Axor 2640 CL RÖM
* Axor 3240 C

İnşaat Kamyonları

* Axor 1823 K
* Axor 1828 K
* Axor 3028 B
* Axor 3028 K
* Axor 2528 K
* Axor 2528 KL
* Axor 4140 B
* Axor 3340 K
* Actros İnşaat

Çekiciler

* Axor 1835 LS
* Axor 1840 LS
* Actros Çekici


Tarihi

1876 yılında Nikolaus August Otto, uzun yıllardan beri sürdürülen "Güç Kaynağı" arayışına son vererek ilk dört zamanlı gaz motorunu üretti.Otto’nun yaptığı 4 zamanlı motorda ateşleme alevle yapıldığı için motor devri ancak dakikada 150-200 devire çıkabiliyordu. Kontrollü bir ateşlemesi olmayan bu motor geniş bir uygulama alanı bulamadı.

Otto’nun çalışma arkadaşlarından Daimler , Ottodan ayrılarak kurduğu atölyede sıcak boru ateşlemesi denilen bir sistemi geliştirdi. Boru sıcaklığı ayar edilerek , motor devrini ve çalışmasını kısmen kontrol altına aldı. Böylece motor devrini 800-1000 d/d’ya çıkarmayı başardı. Bu içten yanmalı motorların otomobillerde kullanılabileceğini ortaya koydu. Fakat motorlarda hâlâ yakıt olarak hava gazı kullanılıyordu.

Bundan sonraki çalışmalar havagazının yerine benzinin kullanılmasını sağlamak için ; benzini pülverize ederek hava ile karıştırılması üzerinde yoğunlaştırıldı. Bu amaçla Daimler Almanya’da , Forest Fransa’da çalışmalar yaptılar. Forest , filit tulumbası esasına göre çalışan ilk karbüratörü yaptıysa da başarılı olamadı.

Daimler ise, havayı sıvı yakıt içerisine iterek yakıtı zerrelerine ayırıp bu zerreleri de ateşlemeden önce sıcak boru temas ettirerek buhar haline getirmeye çalıştı. Sonunda Daimler bu iki prensibi birleştirerek arkadaşı Wilhelm Maybach ile birlikte bugünkü modern karbüratörlerin esasını teşkil eden ilk şamandıralı karbüratörü yaptı. 1885 yılında Reitwagen adında bir motorlu bisiklet de üretti.

Bu çalışmalar devam ederken Alman mühendisi Karl Benz Daimler'in motoruna kendi bulduğu ilk elektrikli ateşleme sistemini de ekleyerek ticari yönden daha elverişli içten yanmalı motoru üretti. Gottlieb Daimler şamandıralı karbüratör yaparak içten yanmalı motorların gelişmesine katkıda bulunsa da yaptığı motoru bisiklet, kayık, at arabası gibi taşıtlara monte etmeye çalışarak Karl Benz’in gerisinde kaldı.

At kullanılmadan kendiliğinden hareket edebilen anlamındaki auto+mobile kavramının ortaya atılmasından sonra ilk otomobilin doğumu, bugün Otto motoru olarak bilinen bu motorun geliştirilmesinden tam 10 yıl sonra gerçekleştirildi. Karl Benz 3 tekerlekli otomobili yaparak fabrika etrafında deneme turları atmıştır. Bu esnada karısı ve işçileri heyacan içinde bağıra çağıra peşinden koştukları bilinir. Ancak araç dört turdan sonra bozulmuştur. 9 Ocak 1886 tarihinde Mannheim'li fabrikatör Karl Benz, Berlin'deki imparatorluk Patent Bürosu'na baş vurarak "Gaz motoruyla hareket eden araç" için patent hakkını aldı.Bu araç dünyanın ilk otomobilidir.

Aynı yıl "Kendi kendine hareket eden otomobil" rüyasıyla uğraşan bir başka kişi, Gottlieb Daimler, Stuttgart yakınlarındaki Cannstatt kasabasında önemli bir başanya imzasını attı: Gottlieb Daimler ilk motorlu otomobilini denedi.

Birbirine çok yakın mekanlarda, ancak birbirlerinden habersiz olarak otomobillerini geliştiren Daimler ve Benz buluşlarıyla yeni bir çağın açılmasına, dünyanın tam anlamıyla harekete geçmesine neden oldular.

Daha sonraki yıllarda Karl Benz'in şirketi "Benz&Cie" ve Gottlieb Daimler'in şirketi "Daimler Motoren - Gesellschaft" birbirlerine rakip olarak otomobil ürettiler.

İlk otomobillerin çoğu, dişlileri olmadığı için yokuş çıkamıyor, önce durup sonra geriye doğru inmeye başlıyordu. 1893’da yapılan Benz Victoria marka arabada bir deri kayışı küçük bir kasnağa bindiren bir kol kullanılmıştı. Bu düzenek tekerleklerin daha yavaş dönmesini ve yüksek manivela gücünün arabayı yokuş yukarı tırmandırmasını sağlıyordu.

Benz Fabrikası 1896’ya kadar 130 araç üretti. 1894 yılında piyasaya sürülen Benz Velo önemli sayıda satılan ilk araç olmuştu.

1897 yılında Fransa'nın Nice kentinde yaşayan Avusturyalı tüccar ve Avusturya Nice Başkonsolosu Emil Jellinek, Daimler fabrikasını ziyaret ederek bir otomobil satın aldı. Uluslararası finans dünyası ve aristokrasi ile iyi ilişkiler içinde olan Jellinek, Daimler otomobili ile Fransız Riviera'sında büyük ilgi topladı. Daha sonra Jelinek 1899'da 23 beygir gücünde motorla donatılmış bir Daimler yarış otomobiline büyük kızı Mercedes 'in adını vererek bu araçla Nice'de bir yarışa katıldı ve birinci oldu. Bu başandan sonra Jelinek, Daimler fabrikasına 36 otomobil sipariş verdi ve bu araçların "Mercedes" adını taşımalarını şart koştu.

Emil Jelinek'in elde ettiği satış başarısı üzerine Daimler, 1901 yılından itibaren ürettiği araçları "Mercedes" olarak adlandırmaya karar verdi. Mercedes İspanyolca konuşulan ülkelerde çok kullanılan bir isimdir. Kelime olarak da Mars gezegeninin ispanyolca adıdır. Lütuf ve zerafet anlamına da gelmektedir. 23 Haziran 1902 tarihinde Mercedes marka adı olarak tescil edildi. 26 Eylül 1902 tarihinden itibarende kanunlarca koruma altına alındı.

Mercedes-Benz 180px-ZweiRadMuseumNSU_Reitwagen

1885 Daimler Reitwagen

Mercedes-Benz 300px-Mercedeslogo

Kullandığı logolar

Mercedes-Benz 180px-Mercedes-Benz_300_SL_Transaxle

300 SL modeli

Mercedes-Benz 300px-Mercedes_benz

Mercedes ve Benz firmalarının birleşmesini gösteren afiş
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://zeytinliyiz.benimforum.org/
wacketsan
ѕιтє ѕαнιвι z4т3η
ѕιтє ѕαнιвι z4т3η
wacketsan


Erkek Mesaj Sayısı : 1369
Nerden : Bİzim EvDen :D
Kayıt tarihi : 19/09/08

Mercedes-Benz Empty
MesajKonu: Geri: Mercedes-Benz   Mercedes-Benz I_icon_minitimePaz Kas. 02, 2008 6:02 pm

saol knk Very Happy
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://zeytinliyiz.benimforum.org
 
Mercedes-Benz
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Türkiye'nin En İyi Paylaşım Sitesine Hoşgeldiniz :: Off-Topic :: Motorlu Araçlar-
Buraya geçin: