Türk zeytinyağı, gözünü Rusya ve Ukrayna pazarına dikti. İzmir Torbalı’daki tesislerinde zeytinyağı üreten Verde Besin Yağ, Rusya ve Ukrayna’da temsilcilik açarak, pazarda söz sahibi olmayı hedefliyor.
Verde Genel Müdürü Cemali Kırmızıoğlu, "Dünya markası olmak için emin adımlarla ilerliyoruz" dedi. Son olarak Paris’teki gıda fuarına katıldıklarını söyleyen Kırmızıoğlu, Türk zeytinyağını yabancı ülkelere tattırma çalışmalarını sürdüreceklerini belirtti.
45 milyon dolar
2008 yılında zeytinyağ sektöründe ihracat açısından bir durgunluk yaşanmasına rağmen Verde’nin ihracatını 10 milyon dolar seviyesinde tuttuğunu söyleyen Cemali Kırmızıoğlu, "2009 yılında ihracat hedefimiz 45 milyon dolar" dedi. Kırmızıoğlu, şöyle devam etti: "Verde’nin dış pazar hedefi, zeytinyağı tüketen ülkelerde Türk firmalarla rekabet etmek değil kendisine ve Türk zeytinyağına yeni pazarlar açmak. Rakiplerimiz diğer ülkelerdeki zeytinyağı firmaları. Zeytinyağı ile yakın zamanda tanışmış veya tanışmakta olan pazarlarda kendisine ve Türk zeytinyağına pazar aramak ve gelişen ve büyüyen Türk zeytinyağını tanıtmak istiyoruz. Türk zeytinyağının üretim miktarının büyümesi oranında dış pazarlarda aldığı payı korumak ve her geçen gün daha katma değerli ürün satmak ve marka yaratmayı hedefliyoruz."
İç pazardaki payı
Verde’nin, Türk gıda endüstrisinin önde gelen firmalarından biri olduğunu söyleyen Cemali Kırmızıoğlu, şöyle konuştu: "İstanbul Sanayi Odası’nın Türkiye’nin İkinci 500 Büyük şirket sıralamasında 139’uncu olarak yerimizi aldık. Toplam ciromuzun yüzde 85’ini Amerika, Kanada, İspanya, İtalya, Rusya ve Çin’e gerçekleştirdiğimiz ihracatla sağlıyoruz. İç pazarda da pazar payımız yüzde 16 civarında.
Türk gıda sektöründe 1928’den beri faaliyet gösteren Ulukartal Ailesi, makarna sektöründe Kartal ve Pastavilla makarnalarıyla biliniyor. 1996 yılından itibaren ’Verde’ markasıyla zeytinyağı üreten aile, Verde markasını İtalya’dan 49 yıllığına tescil ettirmiş.