Şirketlerin müşterileri, bayileri, iş ortakları veya çalışanlarına yılbaşları dahil özel günlerde verdiği hediyeleri tedarik eden bir şirket olarak 17 yıl önce kurulan Troy; Ferre, Cerutti 1881, U.S. Polo Assn., Jean Louis Scherrer, Ungaro, Lamborghini, Picasso, Smalto, Charles Jourdan ile 2007 yılı başından bu yana markalı kurumsal hediyelik ürünler alalnında da faaliyet gösteriyor.
Troy, lisansını aldığı lüks markaların verdiği hedefin bir kaç katı üzerine çıkınca, bu markaların merkezlerine gittiğinde kırmızı halılarla karşılanmaya başlanmış. Troy’un’un ortaklarından Selva Dünder, "Bize bir yıllık hedef veriyorlar. Hedefleri 6 ayda tutturunca şaşırıyorlar; kırmızı halılarda karşılıyorlar. Türkiye’de kurumsal hediyelerde böyle bir potansiyel olduğunu bilmedikleri için hayrete düşüyorlar" dedi.
Ucuza geliyor
Tek tek alındığında yüksek ücretler ödenen Ferre cüzdan, Cerutti 1881 kalem veya Picosso fincan Troy ile daha ekonomik bir şekilde şirketler için kurumsal hediye olduğunu belurten Dünder, firmaların artık özel günlerde daha prestijli hediyeler verebildiğini söyledi. Kurumsal markalı hediyelerle ilgili Selva Dünder şunları söyledi: "Örneğin bir şirket Ferre cüzdan hediye etmek istiyor. Mağazasından 500 tane alamaz. Hem pahalıya gelir hem de markalar bunu sağlayamaz. Dünyada bu yaygın bir sistem. Kurumsal hediyelik ürünler yapmaları için dünyanın önde gelen lüks markaları lisans verir. Tasarımları daha çok markalara ait koleksiyonları ürettiriyoruz. Her satıştan bu markalara belli bir bedel ödüyoruz. Hediye olmasına rağmen bütün ürünler garanti kapsamında. Şirketler en az 50 adet olmak kaydı ile bizim temsil ettiğimiz markaların koleksiyonlarından ürün seçebiliyorlar."
Çin’de ofis açtı
Üretimin büyük kısmını Çin’de yaptıklarını dile getiren Dünder, "Bizi üretim yapacak firmaları çok dikatle seçiyoruz. Çünkü sattığımız ürünün arkasındayız. Çin’de ne isterseniz her kalitede o üretilir. CE belgesine uygun üretim yapan da var. Çin’de işi takip etmek çok önemli. Biz bu yüzden 2003’te orada ofis açtıkFiyata ve kaliteye dikkat ediyoruz. 50 bin ürün üretilecekse her birinin kalitesi önemli. Bunları yaptığımız için markalar da bizi tercih ediyor" dedi.
15 milyon ciro
Troy’un 2007 yılı cirosu 15 milyon YTL’yi buluyor. Cironun yüzde 35-40’ının yılın son 3 ayında gerçekleştiğini dile getiren Dünder, "Yılbaşı dönemi yoğun olsa da 12 aya yayılan bir iş. Bayii toplantıları, kongreler fuarlar, F1 gibi uluslararası organizsyonlar satışlarımızı artıran unsurlar. İlaç firmaları bizim önemli müşteri grubumuz. Bunlar reklam yapamadıkları için eğitim amaçlı materyal ihtilaçarı çok. Abdi İbrahim, Akbank, Coca-Cola, Kraft, Turkcell kurumsal olarak çalıştığımız firmalar arasında.