ALINTI
Allah bir varlıksa başı ve sonu olmalıdır....
misal dünya bir varlıktır,geoit şeklinde bir varlıkdır!.. bir daireyi anımsatır ama bir dairenin bilindiği gibi sadece bir merkezi vardır!... onu bir cizgi veya bir agaç gibi bir başı veya sonu yoktur!... bu halin bir başlangıcı ve sonu olamaz o sadece kendine tabidir,merkez odur hiçlik ila sonsuzdur!..hatta deyim yerinde olursa daire kendi çizgisi içinde sonsuzdur ve devinim halindedir...ben dairenin bir varlık olduguna inanıyorum ama onun başı ve sonu yoktur o hep devinim halindedir...ama sen bir yerden başlamak istersen o ayrı bir yerden parçalayıp başlaya bilirsin ama bu seferde o bir daireden cok bir yay olacaktır!... ki bilim dediğinde budur bir noktadan tutar ve sona ulaşmaya çalışır ama bilindiği gibi bir son yoktur!...varlıkların bası ve sonu vardır diye idda ettin dairenin başını ve sonunu göster...iki uc noktası olarak onu nasıl tutacaksın...veya dünyanın...demekki kapsama ve devinimi daimi olan her maddenin başlangıçı ve sonu yoktur...ki ALLAH herşeyin kapsayan ve devinimini besleyen kaynagıdır!...merkez ve sonsuzdur...
ALINTI
Alıntı:
algıların hadi geçtim algıları, düşüncelerin belli bir kapasitede kalıyorsa varlığı sorgulama yetin olmaz tabiki... düşüncenden büyük şeyler sonsuz büyüklükte ve güçtemi oluyor?
eger düşüncen sonsuzsa sende sonsuz olursun!... eger sonsuzu düşünüyorsan burda durum biraz değişir!...düşünceden büyük olan şey düşünülen şeydir!...düşünceden güçlü olan ise düşünülenden sonrakinin düşündüğün anda idrak edilememesidir!...
ALINTI
Alıntı:
İlkel kabile dinlerinden farkı yok bunun... unga munga tribi... ya allah oluyor bu kadar fark var...
gördüğün gibi insanların beklentilerinin ve kalıplarının ilkel kabile insanlarınınkinden farkı yok!...ortak nokta kalıptır o oyleyse boyle olmak zorunda...dogayı yaratan dogadan üstündür!... bu aynı arabayı yapan arabayı kullanır gibisindendir...insan arabaya tabi degildir! araba insana tabidir...